петак, 29. октобар 2010.

Kampanja od vrata do vrata

Često nailazim na nerazumevanje kod stranka, političara ali i stranačkih aktivista šta je i kako se radi DtD kampanja u moderna vremena.

Stara je izreka: morate pocepati nekoliko pari cipela u izborima. Kao najnoviji primer da ova izreka i dalje važi ne moramo da idemo daleko u prošlost. Pogledajmo preko plota. Na poslednjim parlamentarnim izborima u Švedskoj Nea Moderata je obišla 500.000 vrata. Da, nije greška, pola miliona vrata. I to je ključni razlog zašto su soc-demovi tamo napravili najlošiji rezultat od 1914-te godine.

Moje ključno pitanje je: da li DtD koristite za targeting (pronalaženje glasača) ili za canvassing (agitovanje, ubeđivanje)...

Danas, u modernim kampanjama i sa modernom tehnologijom, bacanje je para i vremena koristiti DtD za targeting kao što vidimo da rade DS, SNS i nekada SRS. Za te stvari se koristi mnogo jednostavnija tehnologija – rad call centra.

Prava kampanja od vrata do vrata je ona koja birače koji su neodlučni ili ste im vi drugi, pa čak i treći izbor, u direktnom kontaktu prevodi u vaše birače.

4 коментара:

  1. Tomo, ja sam bio u kampanji u Svedskoj 4 dana. Upravo taj model je kljuc. Kandidat kojeg sam ja pratio je obio cipela i cipela. ta njegova energija je bila cudo. Bili smo na startnim pozicijama od 07h do 19,20h. Nije tu samo bilo DtD, prelazili smo po 400km dnevno. Od grada do grada. Kandidati su bili u narodu po citav dan. Nema povlacenja. Stotine lifletiranih sanducica dnevno, kontakt sa ljudima na ulici, autobuskim i zeleznickim stanicama, trgovima, obilasci malih preduzeca.Vrlo malo su se koristili mediji, uglavnom su novine koriscene. I to je model koji bi trebao da se primeni ovde. Mislim da je tesko izvuci na ulice kandidate za predsednike opstina, poslanike i sl. Uzrok toj pojavi sigurno lezi i u indirektnom biranju ljudi za imenovanja. Ja bih sve njih u naselja, u pricu sa ljudima, prijateljski razgovor, saosecajnost sa ljudima. Pa da vidis kako % ide gore :-)))

    ОдговориИзбриши
  2. Moje iskustvo - nisam brojao , ali procenat uspeha je bio 70 %!
    U svakom razgovoru , bilo kad i bilo gde i bilo s kim - pomenuti canvassing (agitovanje, ubeđivanje).... To jednostavno postane nacin razmisljanja... u kampanji i van nje .
    ps. KAMPANJA JE UVEK !
    Mislim da je takodje bitno da se napravi dobar izbor frontman-a pored pazljivo odabranog modela nastupa .
    CALL CENTAR - definitivno bez alternative za targetiranje .

    ОдговориИзбриши
  3. nama se pokazalo da DtD za targetiranje vise ne mozemo da koristimo. Doduse jos uvek se mnogi loze i koriste ga ali svi vanredni izbori od 2008 do danas su pokazali da smo u bazama imali vise sigurnih glasova nego sto smo osvojili glasova na dan izbora. Ljudi lazu i kada namirisu da ste iz stranke na vlasti oni vam kazu da su za vas.
    Kljucno je pitanje kako organizovati izborni dan? Da li se zadrzati samo na pozivima iz call centra ili moramo i raditi obilazak? Mislim da kombinacija metoda moze dati najbolji rezultat.

    ОдговориИзбриши
  4. VDV ima smisla ukoliko se radi kontinuirano, posebno znatno prije same izborne kampanje. On ne može biti jedini instrument stranačkog aktivizma: on samo prati širi spektar stranačkog djelovanja, marketinga i političkog djelovanja u parlamentima (ukoliko stranka participira u njima).

    Mislim da bi poenta bila u razgovoru sa gradjanima o problemima koji ih muče i kandidovanju eventualnih rješenja, a ne u (direktnom) promovisanju same stranke. E sad, da bi se takva suptilna operacija izvela potrebno je imati istrenirane i politički talentovane aktiviste. Stranke ovde uglavnom na teren šalju one koji imaju želju da to rade, i koji bukvalno nauče one glupe pjesmice, koje počinju sa "dobar dan, mi smo iz..i zanima nas da li biste eventualno ukazali svoje povjerenje..". To će prolaziti još malo, ako uopšte i prolazi. I to dok se ne pojavi neko ko će VDV raditi na drugačijim osnovama i znatno prije samog raspisivanja izbora.

    ОдговориИзбриши